LC Waikiki Mağaza Desteği
LC Waikiki Mağazaları Yerinde Sistem Destek, Bakım ve Onarımı Hizmetlerini
Data Market ve D724 Bilişim Hizmetleri ile hayata geçirdi.
LC Waikiki, 1985 yılında Fransa’da çıktığı marka yolculuğuna, 1997 yılından beri LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Ticaret A.Ş. Çatısı altında Türk markası olarak devam etmektedir. “İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” felsefesi ile bugün 23 ülkede 505 mağazada uygun fiyata kaliteli ürünler sunarak müşterilerine ulaşılabilir modanın keyfini yaşatmaktadır. LC Waikiki, 2009 yılında ilk adımını Romanya’da atarak başladığı yurt dışı yatırımları ile “2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı üç giyim perakendecisinden biri olmayı” hedeflemektedir.
Bu proje ile yurtiçindeki LC Waikiki mağazaları için kritik öneme sahip her bir BT donanımları için belirlenen SLA içerisinde servis alarak destek sürecini iyileştirmek, kesinti süresini tedarikçinin de verebileceği taahhütlere göre azaltarak, hatta yıllık önleyici bakımlar ile proaktif olmak amaçlanmıştır.
Tek merkezden yapılacak destekten ziyade yerinde servis sağlanarak hizmet kalitesini yükselterek müşteri memnuniyetini artırmak öncelikler arasındaydı.
Problemler nedeni ile cihaz değişim ihtiyaçları ortaya çıktığında, talepler merkezden karşılanıyor ve kargo teslim süreleri beklenmekteydi. Mağazadaki problemli cihazların, merkeze iadesi takip edilir, mağazadan gelen cihazlar servislere gönderilerek onarım süreçleri takip edilirdi. Haftasonu ve resmi tatillerde merkezden ürün çıkışı yapılamamaktaydı.
İllere göre kabul edilebilir, uygulanabilir müdahale ve çözüm süreleri belirlenmeliydi. Özellikle mağazaların en yoğun olduğu günler ve saatlerde. Hafta sonu ve resmi tatillerde dahil 10:00-22:00 saatleri arasında donanım ve işletim sistemi problemlerine çözüm getirilmeliydi.LC Waikiki arzuladığı hedeflere ulaşmasını sağlayacak çözümler için detaylı bir analiz çalışması yaptı. Data Market ve D724’den “Yerinde Sistem Destek, Bakım ve Onarım Hizmetleri” desteğini alarak tüm ihtiyaçlara çözüm üretilmiş oldu.
Çözüm
- Artan ve farklı lokasyonlara açılan mağazalar ıle birlikte destek süreçlerinin geliştirilmesi gerekliliği ortaya çıktı.
- Maliyet avantajı, yönetilebilirliğin, sürekliliğin artırılması ve takip süreçleri ıçin dışkaynak kullanılarak, proaktif olunabilmesi çok önemliydi.
- Çözüm, Data market ve D724 ile hayata geçirildi. Çözüm ortağının seçimin de profesyonel ve çözüm odaklı yaklaşımı, kalite odaklı, perakende sektöründe gerçekleştirdiği başarılı çalışmalar, kararlığı,
LC Waikiki’nin çözüm öncesinde de farklı BT alanlarında çalıştığı firmalardan biri olması önemliydi.
Faydaları
- Merkez mağaza karşılıklı cihaz gönderimine gerek kalmamasından dolayı cihazın yol da geçen süreleri ortadan kaldırılmıştır. Depo ürün gönderimlerine ıhtiyaç kalmamış donanımların yedekleri data market’e zimmetlenerek, data market tarafından belirlenen SLA’ler de mağazalara teslim edilebilmesi sağlanmıştır.
- Uzaktan yapılan müdahalelerde mağazaya erişimin olmaması veya müdahalenin sınırlı olması nedeniyle yaşanan zaman kayıplarının önüne geçilmiştir.
- Donanım onarımları ve garantileri tamamen data market ve d724 tarafından yaptırılarak takip edilmektedir.
- Zamanın etkin kullanılabilmesi birlikte daha az zamanda daha fazla iş yapılabilmektedir. Projeler daha etkin devam ettirilebilmektedir.
- Yılda iki defa özellikle bayram gibi yoğun dönemler öncesinde sözleşmeye dahil olan bt donanımlarına önleyici bakım ve onarımlar yaptırılabilmekte, bt ve mağaza iş süreçlerini aksatabilecek direkt veya dolaylı olarak mağaza faaliyetlerini etkileyecek problemlerin en aza indirgenmesi hedeflenmektedir.
- Data Market ile D724 ile yürütülen destek faaliyetleri raporlanabilmektedir. (il, mağaza, cihaz kategori, zaman, çağrıyı açan kullanıcı vs.)
- BT donanım onarımı yapan ve kargo firmaları tarafından kesilen faturaların sisteme kayıt ve arşivleme gibi işlemlerinde önemli derece azalma olmuştur.
- Data Market ve D724’e açılmış olan çağrılar ile ilgili işlem adımları bt ekibi tarafından takip edilebilmektedir. İhtiyaç durumunda mağazaya destek talebinin hangi aşamada olduğu bildirilebilmektedir. (işin sonlandırılmış olması veya servisin yolda olması gibi )
- Sözleşme kapsamındaki donanımlar için kargo süreçleri ortadan kalkması ile kargo kaynaklı riskler (kayıp, teslim edilememe) minimuma indirgenmiştir.
- Servis yaşam döngüsünü tamamlamış veya kullanım ömrü dolmuş olan donanımlar belirlenerek cihazlar daha verimli kullanılabilmekte ve upgrade süreci daha etkin devam ettirilebilmektedir.
- Maliyet avantajı sağlanmıştır.